Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Nowy MAN TGX oszczędniejszy o 8 procent wg TUV SUD

TÜV Süd potwierdził teraz potencjał oszczędności nowego MAN-a w teście drogowym.

Innowacje w zakresie układu napędowego, aerodynamiki i MAN EfficientCruise sprawiają, że nowa generacja ciężarówek jest szczególnie ekonomiczna.

Po przejechaniu 684 kilometrów wynik był jasny: nowy MAN TGX 18.470 Euro 6d wymagał średnio 8,2% mniej paliwa na 342 km autostrady.Porównując do poprzednika Euro 6c o mocy 460KM. Dla faktycznego porównania osiągów pojazdu, wymieniano pojazdy testowe, naczepa i kierowca zmieniali się między dwiema trasami. Profil normalnej autostrady pasował do 90% odległości pokonywanych na dalekich trasach w Europie.

Göran Nyberg, członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu, komentuje: „Z nową generacją ciężarówek w najlepszy możliwy sposób realizujemy obietnicę marki - „Upraszczanie biznesu”. Skupiamy się zarówno na kierowcy, jak i flocie operatora, który korzysta z wielu innowacji."

Podstawą poprawy wydajności w porównaniu z poprzednią generacją są liczne innowacje techniczne i ulepszenia koncepcji, z którymi wprowadza się nową generację ciężarówek MAN. W odniesieniu do układu napędowego, obejmuje to nie tylko wyjątkowo ekonomiczną generację silnika Euro6d, ale także nowy zoptymalizowany pod względem wydajności napęd osi hipoidalnej ze szczególnie długim przełożeniem osi wynoszącym 2,31.

Dzięki idealnie dopasowanej konfiguracji napędu, tempomat GPS MAN EfficientCruise rozwija również swój pełny potencjał, oferując jeszcze więcej w nowej generacji MAN. Obejmuje to „dynamiczne żeglowanie”, które utrzymuje silnik w zakresie najlepszej wydajności na płaskim terenie zmieniając naprzemienne przyspieszanie i toczenie pojazdu, oszczędzając w ten sposób paliwo. MAN zoptymalizował także system kontroli odległości ACC który umożliwia najlepsze wykorzystanie faz toczenia.

Oprócz układu napędowego i MAN EfficientCruise, aerodynamika odgrywa także ważną rolę w zmniejszaniu zużycia paliwa. Na przykład cieńsze lusterka zewnętrzne zapewniają zmniejszoną powierzchnię przednią i owiewki przedniej klapy poprawiają przepływ powietrza do chłodnicy i silnika. Tak zwana kurtyna powietrzna w rogach zderzaka optymalizuje przepływ wokół strefy wejściowej. Nowe spojlery dachowe i boczne idealnie uzupełniają przepływ powietrza z ciężarówki do przyczepy.

TÜV potwierdził, że nowa generacja ciężarówek MAN może zaoszczędzić nawet 8,2% w codziennym transporcie, jeśli kierowca wie, jak działają innowacyjne technologie i umie z nich korzystać.

 


 

 

Początek strony