Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Rewolucja i zapewne szok w Stuttgarcie ! Młoda dyrektorka ze Scanii ma zarządzać całym ciężarowym Mercedesem.

Całkiem niedawno Daimler Trucks ogłosił że Stefan Buchner, szef Mercedesa ciężarowego od 5 lat i jeden z ojców nowego Actrosa, jesienią przejdzie w stan spoczynku. Spodziewano się, że na IAA w Hanowerze zostanie zorganizowane przekazanie władzy następcy.

Tymczasem zaskakująco Martin Daum, szef Daimler Trucks AG, ogłosił że od 1 maja 2021 roku Mercedesem będzie kierowała Karin Rådström. Raczej nieznana w Stuttgarcie.

Szok może być potrójny. Następczyni Buchnera nie miała nic wspólnego z marką z gwiazdą, nie jest Niemką, jest ok. 40 letnią kobietą.

Więc dlaczego taka rewolucja w znanym z konserwatyzmu południowoniemieckim koncernie?

W komunikacie władze Daimlera podkreślają, że Karin ma szerokie międzynarodowe doświadczenie w branży pojazdów użytkowych i że pomoże w budowaniu zorientowanej na klienta sieci handlowej. Być może ale w Scanii odpowiadała za sprzedaż i marketing zaledwie od roku.

Komunikat nie mówi wyraźnie o sposobie przejęcia sterów w MB Trucks. Na pewno conajmniej kilka miesięcy Karin spędzi w swoistej kwarantannie, bo po takiej zmianie pracodawcy, musi przejść okres przejściowy by nie powstało podejrzenie, że przenosi jakąś wiedzę z firmy do firmy. Czy zatem Stefan Buchner wbrew zapowiedziom, nie przejdzie jesienią w stan spoczynku i dotrwa do momentu gdy Szwedka będzie mogła i pod względem formalnym i faktycznym zarządzać w wielkim Mercedesie? Najbliższy rok Radstrom poświęci na poznanie nowej firmy, a jest ona znacznie większa niż poprzednia.

Jest jeszcze jeden aspekt nominacji , którego nie znajdziecie w żadnym komunikacie. Nowa prezeska pracowała w stosunkowo niedużej Scanii, ale wchodzącej w skład giganta zwanego koncernem Traton. Podobnie jak Daimler jest światowym globalnym koncernem zbudowanym na wielu markach ciężarowych, tak i Traton ma podobne ambicje i cele. Przejęcie liczącego się menedżera i nominowanie jej do ścisłego kierownictwa można rozumieć jako element rywalizacji między tymi koncernami.

Początek strony