Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Volvo wprowadza nową gamę

Wprawdzie marcowa, wirtualna z powodu epidemii premiera obejmowała wszystkie cztery grupy pojazdów Volvo, ale z racji popularności zajmijmy się najpierw FH. Tym bardziej że pierwsze demonstracyjne ciągniki docierają do Polski.

 „Seria Volvo FH od wielu lat należy do najbardziej lubianych przez kierowców samochodów ciężarowych, szczególnie tych kierowców, którzy znaczną część życia spędzają w trasie” — mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Unowocześnione wnętrze najlepiej podkreśla uwagę poświęcaną kierowcom. Centralnym punktem ich przestrzeni roboczej jest zmodernizowana deska rozdzielcza z całkowicie cyfrowym 12-calowym wyświetlaczem zestawu wskaźników o wysokiej rozdzielczości oraz uchwytem na kubek i otwartym schowkiem z oświetleniem sterowanym czujnikiem ruchu. Na wyświetlaczu zestawu wskaźników kierowca ma do wyboru cztery różne widoki ekranu zależnie od sytuacji jazdy i preferowanych informacji.
Opcjonalny 9-calowy wyświetlacz dodatkowy może obsługiwać system Infotainment, nawigację, informacje o transporcie i obraz z kamery. Łatwo dostępny wyświetlacz można obsługiwać różnymi sposobami: za pomocą intuicyjnie umieszczonych przycisków na kierownicy, głosowo lub bezpośrednio za pośrednictwem ekranu dotykowego i panelu sterowania.
Prezentacja informacji znacznie się poprawiła dzięki nowym wyświetlaczom. Wymagające interakcje koncentrują się teraz na wyświetlaczu dodatkowym, który znajduje się w pobliżu fotela kierowcy.
Poruszanie się wewnątrz kabiny stało się znacznie prostsze dzięki nowemu, cieńszemu i ergonomicznie zaprojektowanemu wybierakowi skrzyni biegów I-Shift. Kierowcy potrzebujący akumulatora o większej pojemności mogą wybrać inteligentny podwójny system magazynowania energii, który zawsze zapewnia rezerwę mocy na uruchomienie silnika. Istnieje także wiele opcji dostosowań przy użyciu nowych tkanin i kolorów.
Cechą charakterystyczną odważnego nowego wyglądu zewnętrznego są reflektory w kształcie liter V, których linia została przesunięta na zewnątrz i dopasowana do linii drzwi kabiny. Kierunkowskazy także zostały przesunięte do drzwi, co z jednej strony poprawiło aerodynamikę, a z drugiej wzmocniło wyraz pojazdu. Panel wycieraczek jest bardziej elegancki i cieńszy, a większy znak firmowy sprawia, że nowe Volvo FH łatwo rozpoznać nawet z dużej odległości.
Nowy system oświetlenia poprawia bezpieczeństwo wszystkich użytkowników drogi, ponieważ automatycznie wyłącza wybrane segmenty świateł drogowych LED, kiedy samochód ciężarowy zbliża się do innych pojazdów. Światła drogowe są dostosowywane, kiedy kamera i radar wykryją inne pojazdy lub kiedy kamera wykryje zmiany ilości światła wokół samochodu ciężarowego.
Do innych funkcji Volvo FH zwiększających bezpieczeństwo należy tempomat sterujący prędkością przy zjeździe ze wzniesienia (tempomat zjazdowy), który ustawia maksymalną prędkość, aby ułatwić zapobieganie niepożądanemu przyspieszeniu, a także udoskonalony tempomat adaptacyjny (ACC), który działa w całym zakresie prędkości, nawet do 0 km/h.

Standardowe wyposażenie nowych samochodów ciężarowych stanowi obecnie Elektronicznie Sterowany Układ Hamulcowy (EBS) konieczny do działania takich funkcji jak Układ Ostrzegający o Niebezpieczeństwie Kolizji z funkcją Hamowanie Awaryjne oraz Układ Stabilizacji Toru Jazdy. Jako opcja jest dostępny Aktywny Układ Kierowniczy Volvo z takimi systemami bezpieczeństwa jak Układ Monitorowania Pasa Ruchu i wspomaganie stabilności.
Bezpieczeństwo nowego Volvo FH dodatkowo poprawia system rozpoznawania znaków drogowych, który jest w stanie wykrywać znaki drogowe, np. ograniczenia wyprzedzania, rodzaj drogi i ograniczenia prędkości.
Istnieje także możliwość uzyskania lepszej widoczności — wystarczy zamontować kamerę narożną po stronie pasażera przesyłającą widok z boku pojazdu na wyświetlacz dodatkowy.

Lepsza ekonomika paliwowa
Wprowadzając różne konfiguracje układu napędowego i podwozia, nowe Volvo FH można dostosować do różnych zadań i umożliwić istotne oszczędności paliwa i emisji CO2. Na przykład w transporcie długodystansowym nowe Volvo FH z I-Save zgodne z Euro 6 łączy nowy silnik D13TC z pakietem funkcji i może zapewnić oszczędność paliwa nawet o 7%*.
Na wielu rynkach Volvo FH jest dostępne z napędzanym gazem silnikiem LNG zgodnym z normą Euro 6, który oferuje oszczędność paliwa i osiągi na poziomie porównywalnym z analogicznymi samochodami ciężarowymi Volvo z silnikiem wysokoprężnym, ale przy znacznie mniejszym wpływie na klimat. Silnik gazowy może być zasilany dowolnym biogazem, co obniża emisję CO2 nawet o 100 procent, lub gazem ziemnym, który zapewnia emisję CO2 nawet o 20 procent niższą w porównaniu z analogicznymi samochodami ciężarowymi Volvo z silnikiem wysokoprężnym. Przekłada się to wprost na emisję substancji szkodliwych w trakcie użytkowania pojazdu, określaną mianem emisji „od zbiornika do koła”.
Nowe Volvo FH jest także wyposażone w skrzynię biegów I-Shift Dual Clutch, umożliwiającą zmianę biegów bez przerw w dostarczaniu mocy. Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem jest szczególnie korzystna przy wymagających operacjach, takich jak transport płynnych towarów, ponieważ minimalizuje poruszenia ładunku podczas zmian biegów.
W Volvo FH zoptymalizowano także istotne dla Klientów osiągi. Uzyskano to dzięki możliwości zwiększonego obciążania przedniej osi, a także poprawie kątów skrętu osi wleczonej i pchanej, co wpływa na ograniczenie zużycia opon i poprawia zwrotność. Samochód ciężarowy jest dostępny również w wersji z podnośnikiem osi tandem pozwalającym odłączyć i podnieść tylną oś, ograniczając w ten sposób zużycie paliwa, jeśli samochód ciężarowy jedzie bez ładunku.

Nowe kontrakty
Szybki rozwój usług korzystających z łączności (connected services) oferuje przewoźnikom nowe sposoby zwiększania dyspozycyjności pojazdu i optymalizacji zużycia paliwa.
Volvo Trucks wprowadza Kontrakt Serwisowy Volvo Flexi-Gold, który zapewnia taki sam zakres ochrony jak Złoty Kontrakt Serwisowy Volvo, przy takim samym przewidywalnym koszcie, ale z większą elastycznością pozwalającą na dostosowanie do zmieniających się potrzeb biznesowych.
Nowe FH ma:
Kabiny: sypialna z obniżonym dachem, kabina sypialna, kabiny Globetrotter, Globetrotter XL i Globetrotter XXL.
Silniki: wysokoprężne zgodne z różnymi normami emisji. Na wybranych rynkach Volvo FH jest także dostępne z zasilanym gazem silnikiem LNG zgodnym z normą Euro 6, Step D. Volvo FH z I-Save zgodne z normą Euro 6 jest dostępne na wybranych rynkach.
System zmiany biegów: I-Shift / I-Shift Dual Clutch z pakietami oprogramowania do różnych obszarów zastosowania.

*Dane oblicza się, porównując koszty oleju napędowego i AdBlue w przypadku silnika D13TC Euro 6 Step D z pakietem dla transportu długodystansowego (I-Save) z kosztami w przypadku silnika D13 eSCR Euro 6 Step D bez takiego pakietu. Rzeczywiste zużycie paliwa może się różnić w zależności od wielu czynników.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Początek strony