Aktualizacja Vito to: eVito Tourer o zasięgu 421 km, a także nowa generacja silników wysokoprężnych OM 654.
Modernizacja zbiega się w czasie z udostępnieniem czterocylindrowego 2,0-litrowego silnika wysokoprężnego OM 654 we wszystkich wariantach Mercedes-Benz Vito z napędem na tylne koła. Jest znany z osobowych Mercedesów i został zoptymalizowany pod kątem wydajności i emisji. Nowa generacja silników była wcześniej dostępna tylko dla Vito Tourer. Klienci pojazdów użytkowych mogą wybierać np Vito Furgon: 114 CDI o mocy 100 kW (136 KM) i momencie obrotowym 330 Nm, 116 CDI o mocy 120 kW (163 KM) i momencie obrotowym 380 Nm, lub 119 CDI o mocy 140 kW (190 KM) i momencie obrotowym 440 Nm.
Dla Vito Tourera i Vito Mixto zarejestrowanych jako samochód osobowy oferowany jest silnik 124 CDI o mocy 176 kW (239 KM) i momencie obrotowym 500 Nm.
Generacja silników OM 654 jest jeszcze wydajniejsza i czystsza niż OM 651, a dodatkowo oferuje jeszcze lepszą charakterystykę hałasu i wibracji. W pojeździe jest przyjemnie cicho, a irytujące wibracje zostały zredukowane.
Skuteczność ulepszeń można ocenić na podstawie oszczędności paliwa wynoszącej około 13 procent, jaką nowe Vito 119 CDI może pochwalić się w porównaniu z poprzednim modelem.
Po raz pierwszy automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC jest teraz dostępna bez ograniczeń dla wszystkich wariantów Vito z napędem na tylne koła. Wyjątkowo wygodna i wydajna automatyczna skrzynia biegów z przemiennikiem momentu obrotowego zastępuje 7G-TRONIC i była wcześniej zarezerwowana dla Vito Tourer.
W połączeniu z nową rodziną silników OM 654 Mercedes-Benz Vito jest standardowo wyposażony w napęd na tylne koła - z opcją stałego napędu na cztery koła 4x4. Wysokość pojazdu pozostaje poniżej dwóch metrów, nawet w przypadku wyposażenia w napęd na wszystkie koła.
Dodatkowo, jako wariant z napędem na przednie koła, Vito jest dostępny z podstawowym silnikiem z rodziny OM 622: kompaktowy czterocylindrowy silnik o pojemności 1,7 litra i mocy 75 kW.
Vito to jedyny model w swojej klasie, który jest dostępny w trzech długościach, dwóch rozstawach osi i trzech układach napędowych. Przy ładowności do 1369 kg jest również gigantem w swojej klasie.
Nowy eVito Tourer z napędem elektrycznym to natomiast lokalnie bezemisyjny specjalista w zakresie przewozu pasażerów.
„Nowy Mercedes-Benz eVito Tourer dzięki funkcji szybkiego ładowania i zasięgowi 421 km jest elastyczny i zapewnia naszym klientom wysoką użyteczność. ”, wyjaśnia Benjamin Kaehler, szef eDrive @ VANs w Mercedes-Benz AG.
Elektryczny układ napędowy, który napędza przednie koła z maksymalną mocą 150 kW to silnik elektryczny, skrzynia biegów ze stałymi przełożeniami, układ chłodzenia i elektronika. Energia jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym w podwoziu pojazdu.
Mercedes-Benz eVito Tourer jest wyposażony w chłodzoną wodą ładowarkę AC o mocy 11 kW. Oznacza to, że jest również przygotowany do ładowania AC w domowych lub publicznych stacjach ładowania. Ładowanie odbywa się przez gniazdo pojazdu CCS po lewej stronie w przednim zderzaku. Może być również używany do ładowania prądem stałym (DC). Oznacza to, że eVito Tourer można naładować od 10 do 80% w ok. 45 minut na stacji szybkiego ładowania dzięki maksymalnej mocy ładowania 110 kW. Akumulator o pojemności użytkowej 90 kWh zapewnia zasięg 421 km.
Nowy aktywny asystent hamowania może wykryć ryzyko kolizji z poprzedzającym pojazdem i na początku daje ostrzeżenie wizualne i dźwiękowe. Jeśli kierowca zareaguje, system wspomagania wytworzy ciśnienie hamowania odpowiednie do sytuacji. W przypadku braku reakcji system aktywnie wspomaga manewry hamowania. W ruchu miejskim Active Brake Assist reaguje również na stacjonarne przeszkody lub pieszych.
DISTRONIC jest również dostępny po raz pierwszy dla Vito. Active Distance Assist Distronic utrzymuje odstęp od pojazdu z przodu ustalony przez kierowcę i może odciążyć kierowcę, na przykład podczas jazdy po autostradzie. System sam przyspiesza pojazd i hamuje go z maksymalnie połową siły hamowania pojazdu, aby zachować bezpieczną odległość. Jeśli system wykryje, że konieczne jest mocniejsze hamowanie, kierowcy są ostrzegani wizualnie i akustycznie, aby w razie potrzeby mogli zahamować pojazd.
Inteligentny system oświetlenia ILS jest również dostępny dla nowego Mercedes-Benz Vito jako alternatywa dla reflektorów halogenowych. Kompletny pakiet obejmuje kierunkowskazy LED, światła do jazdy dziennej LED oraz światła mijania, drogowe i doświetlające zakręty w technologii LED.
Szczególną atrakcją w tym segmencie jest cyfrowe wewnętrzne lusterko wsteczne, które będzie dostępne od początku 2021 r. Przekazuje obraz z kamery HDR w tylnej szybie do wyświetlacza lusterka, z którego można korzystać tak samo jak konwencjonalne. Cyfrowe wewnętrzne lusterko wsteczne sprawdza się również przy słabej widoczności: kamera doskonale radzi sobie również z wielopoziomowymi parkingami i deszczem, przekazując ostry obraz na ekran TFT LCD o wysokiej rozdzielczości 1600 x 320 pikseli.
Zintegrowany ogranicznik prędkości jest szczególnie interesujący dla klientów flotowych. W zależności od wariantu maksymalna prędkość maksymalna Vito zarejestrowanego jako samochód ciężarowy może być ograniczona do 120 km / h lub 160 km / h.
Modernizacja rozszerza również gamę systemów informacyjno-rozrywkowych. Nowe Vito wykorzystuje cyfrowy odbiór radiowy (DAB +) dla wszystkich opcji radiowych. Nowe systemy multimedialne Audio 30 i Audio 40 spełniają wiele wymagań klientów. Posiadają 7-calowy ekran dotykowy z integracją ze smartfonem przez Apple CarPlay ™ i Android Auto ™. Zintegrowanym systemem nawigacji można również sterować za pośrednictwem ekranu systemu Audio 40. W połączeniu z Mercedes PRO Connect oznacza to, że po raz pierwszy w Vito możliwa jest nawigacja z Live Traffic Information.
Projektanci zmodyfikowali charakterystyczny design Mercedes-Benz Vito. Na przykład nowego Vito można rozpoznać po zmodernizowanej osłonie chłodnicy, która jest połączona ze specjalnymi elementami wyposażenia DISTRONIC, aktywnym asystentem hamowania lub lakierowanymi zderzakami. Gwiazda Mercedesa jest umieszczona centralnie w osłonie chłodnicy i otoczona trzema czarnymi ziarnistymi żaluzjami. Osłona chłodnicy w chromowanym designie jest również dostępna jako opcja dla wszystkich modeli Vito - w przypadku których listwy mają chromowany wygląd.
Projektanci zaktualizowali również Vito we wnętrzu. Wytrzymały i elegancki materiał „Caluma” zastępuje poprzedni materiał „Tunja”. Modernizacja obejmuje nowe dysze wentylacyjne o sportowym wyglądzie turbiny po lewej i prawej krawędzi deski rozdzielczej.