Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Mobilny supermarket zapewnia lokalnie bezemisyjną emisję dzięki pojazdowi eVito „Arctic Fox” ze Stuttgartu.

Handel świeżą żywnością w Internecie ma duży potencjał wzrostu. Zwłaszcza w obecnej sytuacji usługodawcy z branży eGrocery stale zdobywają klientów. Internetowy supermarket Lieferladen.de w Stuttgarcie i Ulm również ma to doświadczenie. Lieferladen.de korzysta z tak zwanego „lisa polarnego” od początku kwietnia, aby zaspokoić szybko rosnący popyt w sposób jak najbardziej zrównoważony. Jest to eVito ze specjalnym rozwiązaniem do konwersji oleju firmy Kerstner GmbH. Rezultat: klienci otrzymują zamówione towary w stanie dobrze schłodzonym i dostarczane bezpośrednio do domu przy zerowej lokalnej emisji.
Mercedes-Benz Vans wraz z producentem nadwozia Kerstner opracowali „Arctic Fox” w oparciu o eVito. Jako specjalistyczny pojazd eGrocery na obszarach miejskich, ma napęd elektryczny i elektrycznie sterowany układ chłodzenia, dzięki czemu żywność można dostarczać lokalnie bez emisji. W przypadku pojazdów zasilanych energią elektryczną z akumulatora dodatkowe elementy elektryczne zwykle mają znaczący wpływ na zasięg. Z tego powodu niezbędny był duży i ciężki dodatkowy akumulator do urządzenia chłodzącego, co zmniejsza masę ładunkową i objętość transportera. „Lis polarny” opiera się jednak na idei wykorzystania energii elektrycznej w eVito do aktywnego chłodzenia. W tym celu szczególnie energooszczędny układ chłodzenia C106EA firmy Kerstner jest zintegrowany z układem elektrycznym furgonetki. W rezultacie można zminimalizować dodatkową baterię wymaganą jako bufor. W rezultacie „lis polarny” ma trzy tryby pracy, które zapewniają spójne chłodzenie przez cały proces dostawy:
a) stacjonarne chłodzenie przez sieć elektryczną, w celu obsługi systemu podczas ładowania pojazdu
b) chłodzenie podczas jazdy przez układ elektryczny pojazdu, a tym samym przez akumulator pojazdu
c) chłodzenie podczas dostawy towaru lub podczas przerw przez wbudowany akumulator zapasowy.
Aby jednocześnie zmniejszyć zużycie energii przez układ chłodzenia, izolacja ładowni ma szczególnie niską wartość K wynoszącą 0,30 W / m2. Dzięki zainstalowaniu całego układu chłodzenia w obszarze podpodłogowym nie ma żadnych dalszych ograniczeń w obszarze załadunku.
Już we wrześniu 2019 r. „Lis polarny” zademonstrował swoją przydatność do codziennego użytku w czterotygodniowym projekcie pilotażowym z dostawcą e-sklepu, a teraz można go również oficjalnie zamówić. W celu dalszej optymalizacji w codziennym praktycznym użytkowaniu trwa teraz kolejny test z supermarketem internetowym Lieferladen.de. Po udostępnieniu pojazdu może on teraz obsługiwać - ze względu na obecną sytuację - gwałtowny wzrost zapotrzebowania na dostawę bezpośrednią przy zerowej emisji lokalnej.
Lieferladen.de dostarcza regionalnie głównie żywność regionalną i ekologiczną, a także towary ze zwykłego supermarketu.
Codziennie odbywały się trasy o długości do prawie 100 kilometrów, 19 przystanków i prawie 30 otwarć drzwi. Temperatura była zawsze utrzymywana w docelowym zakresie, aby zapewnić najlepszą jakość towaru.

 

Początek strony