Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Według Thomasa Hilse, szefa marki Iveco, w przeciwieństwie do recesji w latach 2008/2009, rynek pojazdów użytkowych jest teraz w lepszej sytuacji.

W ekskluzywnym wywiadzie dla grupy dziennikarzy z Jury International Van of the Year Award (IVOTY), Hilse stwierdził, że szybszy zwrot jest nieuchronny: „W przeciwieństwie do ostatniego razu, kiedy powrót do zdrowia trwał ponad pięć lat, dzięki lepszemu zarządzaniu, pozycjonowaniu i reakcji, a także systemowi bankowemu, sektor jest lepiej przygotowany”.
Wspomniał również, że różne marki pojazdów użytkowych wspierają sieci dealerskie a te z kolei pomagają swoim klientom. Ponadto, ze względu na sytuację, sektor transportu pozostał prężny, ponieważ operatorzy świadczyli usługi o zasadniczym znaczeniu dla potrzeb systemu opieki zdrowotnej i ogółu społeczeństwa.
Thomas przyznał, że ciągły rozwój handlu elektronicznego pomoże w sprzedaży lekkich komercyjnych pojazdów, co potwierdza „dobre przyjmowanie zamówień na gamę Daily”, i wskazuje na „szybsze odbicie.
„Średnie i ciężkie segmenty będą reagować wolniej”, szacuje, ponieważ cykle wymiany floty pozostaną w pewnym stopniu normalne.
Wywiad, obejmujący szereg tematów, skupiał się początkowo na przyszłości niezwykle udanej serii Daily. Po zaktualizowaniu pojazdu w zeszłym roku najnowocześniejszymi rozwiązaniami i zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa, kolejne wersje będą wyposażone w elektryczne układy napędowe nowej generacji. Po wprowadzeniu poprawionej wersji istniejącego modelu, która ma się pojawić pod koniec roku lub na początku 2021 roku, szczególne zalety Daily będą „ewoluować w kierunku świata elektrycznego, z trwałością, niezawodnością i tym, że wyjątkowa rama podwozia nadaje się doskonale do mocowania akumulatorów.”
Uważamy, że nadszedł właściwy czas na wprowadzenie nowej generacji Daily Electric, z punktu widzenia flot i nabywców detalicznych” - dodał Hilse.
Thomas powiedział, że zostanie wprowadzonych więcej ograniczeń ruchu pojazdów w miastach, przy wsparciu rządów w dążeniu do zerowej emisji. „Nawet podczas ograniczeń COVID-19 tutaj, w Turynie, mogliśmy zobaczyć, jak mogą wyglądać nasze miasta w przyszłości, z mniejszym ruchem, niższą emisją i mniejszym hałasem”. Miasta takie jak Turyn będą zatem mocniej naciskać na wprowadzenie stref zerowej emisji. Thomas jest jednak zdania, że „Droga do emisji zero” nie ogranicza się do mobilności elektrycznej i wspomniał, że gaz ziemny, w szczególności pozyskiwany ze źródeł odnawialnych, może osiągnąć wymagany cel. „Technologia akumulatorów może sprostać wymaganiom dostaw ostatniej mili, ale na dłuższych dystansach odpowiedzią jest biometan”.
„Wyjątki dotyczące opłat drogowych i innych zachęt podatkowych pomogą pokryć dodatkowe koszty początkowe” - dodał i podał w tym względzie przykład rządu federalnego Niemiec.
Odnosząc się do koncepcji Daily Vision, która miała swoją premierę kilka lat temu, Thomas stwierdził, że niektóre aspekty projektu prototypu były „trafne” pod względem elementów aplikacji i łączności, ale zignorował hybrydowe (benzynowo/dieslowo-elektryczne) układy napędowe jako opcję długoterminową. Ponadto, według jego szacunków, projekt furgonetki będzie musiał ustępować miejsca zastosowaniom podwozi z kabiną, co wydają się preferować operatorzy w branży e-commerce, w sektorze przesyłek ekspresowych.
Podobnie, jako zwolennik technologii wodorowych ogniw paliwowych (H2), nie uważa on jeszcze tego opartego na wodzie czystego układu napędowego za odpowiedni do lekkich pojazdów. (Co ciekawe, Renault Pro + ma zamiar wprowadzić H2 jako opcję hybrydową w swoich samochodach dostawczych.)
Na cięższym końcu biznesu Iveco, współpraca z progresywnym start-upem z siedzibą w USA w celu koprodukcji nowego Tre napędzanego H2 (opartego na nowym flagowym modelu S-Way) już może się ziścić. Nowe ciężarówki będą produkowane w fabryce Iveco w Ulm w Niemczech. Ten obiekt skorzysta z 7 miliardów euro, które rząd federalny zainwestuje w technologię ogniw paliwowych, aby uczynić z Niemiec „serce wodorowej” innowacji i rozwoju. A dzięki planowanym 400 stacjom tankowania H2 w całej Europie, „to więcej niż zaspokoi potrzeby sektora samochodów ciężarowych zasilanych ogniwami paliwowymi” - dodał.
Rodząca się współpraca Iveco z Nikolą zaowocuje ważniejszymi rzeczami, ponieważ przyszły rozwój produktów „wymaga współpracy” - stwierdził Thomas. Spodziewajmy się zatem, że zelektryfikowane wersje gamy średnich ciężarówek Iveco EuroCargo będą dostępne w sprzedaży w salonach Nikoli w Ameryce Północnej.Co więcej nie wykluczone że rodzina Daily może przedostać się przez Atlantyk do tamtejszych dealerów CNH Industrial. Oba pojazdy zapełniłyby lukę w ofercie firmy Nikola, ponieważ gama samochodów ciężarowych o dużej ładowności obejmuje modele One and Two (z maską) oraz nową kategorię Badger H2 /EV, czyli pick-upów niższej kategorii wagowej.
Pogląd Thomasa na temat autonomicznej jazdy zmienił się i ten zaawansowany rozwój technologii bez kierowcy powinien zostać „zredukowany” - „ponieważ technologia zostanie wdrożona na długo przed tym, zanim pozwolą na to przepisy”.
Bez porozumień międzynarodowych autonomiczne prowadzenie pojazdu nie będzie działać, ponieważ jego efektywność można osiągnąć tylko na trasach długodystansowych. „Kierowcy zawsze będą potrzebni” - podkreślił.
Thomas jest zadowolony z pozytywnej reakcji rynku na nowego S-Waya, potwierdzonej przez silne zamówienia, a wkrótce zobaczymy nowy ciężki pojazd budowlany T-Way (zamiennik Trakkera), który będzie odgrywał główną rolę, obok X-Waya, niedawno wprowadzony.
Dalszy cele maja zostać osiągnięte dzięki rozszerzonej gamie Daily z wariantem CNG Natural Power, z zasięgiem zwiększonym do 750 km i wersją 4x4 przekraczającą 7,0 t DMC. Rozszerzona gama Daily będzie zatem obejmowała oba krańce segmentu lekkich samochodów dostawczych - od lekkich do ciężkich, oferując znaczne korzyści kosztowe właścicielowi.

 

 

 

Początek strony