Renault Trucks ma w swojej ofercie kontrakty serwisowe Start&Drive Excellence Predict, pozwalające na maksymalne skrócenie czasu przestoju pojazdów.
Wykorzystanie telematycznych systemów zarządzania flotą pozwalających na zdalną diagnostykę pojazdu w czasie rzeczywistym w pewnym sensie zmienia zasady gry tworząc nowy poziom zaangażowania serwisu w ocenę i utrzymanie stanu technicznego obsługiwanych pojazdów.
Właściciele flot i obsługujące je serwisy mogą podejmować lepsze i szybsze decyzje w zakresie obsługi pojazdów – niezależnie czy będą to naprawy wykonywane na drodze, planowe przeglądy serwisowe czy też naprawy wykonywane w warsztatach. Te oszczędzające czas technologie, które są ogólnie dostępne z dowolnego komputera lub urządzenia mobilnego, coraz częściej stają się narzędziami do zarządzania flotą, aby zaoszczędzić czas, ograniczyć zadania administracyjne, zwiększyć produktywność, wyeliminować odpady i skrócić przestoje.
Wyprzedzanie potencjalnych problemów to najskuteczniejszy i stosunkowo prosty sposób na utrzymanie floty na drodze. Oznacza to, regularne wykonywanie obsług zapobiegawczych w odstępach, które mają sens dla pojazdów danego typu.
Kluczem do sukcesu w zakresie utrzymania gotowości eksploatacyjnej samochodów ciężarowych jest zdalne gromadzenie i analiza danych zebranych z pojazdu, prowadzące do wczesnego wykrywania zmian stanu technicznego i wiarygodnej oceny prawdopodobieństwa pojawienia się ewentualnych usterek.
Renault Trucks ma w swojej ofercie kontrakty serwisowe Start&Drive Excellence Predict, pozwalające na maksymalne skrócenie czasu przestoju pojazdów, a w konsekwencji zwiększenie ich wydajności i jak najdłuższe utrzymanie ich na drodze. Ten rodzaj kontraktu bazuje na starannie dobranej strategii obsługi serwisowej, którą można określić jako obsługę predykcyjną. Podstawę stanowi zbieranie w czasie rzeczywistym danych diagnostycznych dotyczących stanu technicznego pojazdu i jego najważniejszych komponentów.
Samochód Renault objęty kontraktem serwisowym Start&Drive Excellence Predict przekazuje również ewentualne kody błędów podzespołów najbardziej narażonych na zużycie. Jest to możliwe, ponieważ 80% kluczowych podzespołów, których awaria może prowadzić do przestojów (wyłączając naczepy i opony) jest nieprzerwanie monitorowanych przez różnego typu czujniki.
Nad wszystkim czuwa centrala monitoringu – Renault Trucks Monitoring Center – zlokalizowana w Ghent (Belgia), gdzie spływają wszystkie gromadzone dane i tam, przy pomocy specjalnego oprogramowania są analizowane – dotyczy to wszystkich jeżdżących po Europie ciężarówek Renault objętych kontraktami serwisowymi – w Polsce jest to ponad 1000 pojazdów.
Philippe Gorjux, Dyrektor Zarządzający Renault Trucks Polska mówiąc o obsłudze predykcyjnej realizowanej w sieci serwisowej Renault Trucks w Polsce zwrócił uwagę, że kluczem do sukcesu jest właściwa obsługa pojazdów. „Dawniej budowano serwisy po to, by naprawiać samochody ciężarowe, dziś istotą jest ich obsługa wykonywana w odpowiednim czasie. Rośnie udział flot wykorzystujących kontrakty obsługowo-naprawcze, wprowadzane są metody obsługi predykcyjnej. W praktyce oznacza to ocenę stanu technicznego z wyprzedzeniem i zmianę kierunku przepływu informacji. Teraz to serwisy działające w ramach organizacji Renault Trucks jako solidni partnerzy swoich Klientów zawiadamiają ich o konieczności wykonania obsługi pojazdu, jeszcze zanim sam użytkownik dostrzeże taką konieczność. Chcemy by nasi klienci mogli się skoncentrować na swoich zadaniach związanych z transportem, a my będziemy dbać o ich pojazdy.” – komentuje Philippe Gorjux.
Kontraktami serwisowymi Start & Drive Excellence Predict mogą być objęte samochody Renault Trucks serii T i T High. Modele C i K będą mogły korzystać z usługi niebawem.