Od ponad 20 lat mam zaszczyt reprezentować Polskę w organizacji International Truck of the Year oraz Van of the Year.
Praca w tych zespołach to wyróżnienie, ale zarazem dostęp do informacji z branży. Czasem bywa i tak że jesteśmy zapraszani na prezentacje i konferencje, których treść jest obwarowana ograniczeniami publikacji. Gdy pracowałem w piśmie papierowym, przekaz niektórych newsów bywał spóźniony. Myślę zresztą, że wiele informacji związanych z pracą Jury, w tym sam proces wyłaniania „Truck of the Year”, może być mocniej upublicznianych, z korzyścią dla rzesz zainteresowanych nowymi ciężarówkami.
Na przykład od niedawna do liczącej sobie ponad 40 lat nagrody Truck of the Year dołączyła nowa - Truck Innovation Award. Dlaczego? Bo zupełnie nowych pojazdów producenci (tylko 8 marek) nie są w stanie projektować co kwartał… A w branży trwa walka technologiczna i pojawiają się nowe rozwiązania, nowe prototypy i pojazdy koncepcyjne. Czasy się zmieniają, więc nie tylko całkiem nowy truck zasługuje na wyróżnienie ale i czasem jego napęd, albo inne ulepszenie.
Dlatego na tej stronie mam zamiar zamieszczać jak najwięcej nowości prezentowanych przez branżę transportową.