Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Zawodowi kierowcy planują starannie trasy przed wyjazdem albo opierają się na wiedzy swoich spedytorów. Ale czasem…

Zdarza się że ruszamy w pośpiechu w teren słabiej znany i mogą nas zaskoczyć korki i ograniczenia drogowe. Mnie tak zdarzyło się niedawno w Dolnej Saksonii i Meklemburgii. A wystarczy sprawdzić wcześniej w instytucjach zajmujących się drogami, w tym przypadku niemieckimi. Zaskoczony dużą ilością robót drogowych zapytałem BMVI, (Ministerstwo Transportu i Infrastruktury) skąd tyle utrudnień na drogach szybkiego ruchu u sąsiadów.

Jak mi wyjaśniła rzecznik BMVI, kraje związkowe planują, budują, utrzymują i obsługują federalne drogi krajowe w imieniu rządu federalnego . Od 01.01.2021 niemieckie autostrady będą planowane i zarządzane przez Autostrada GmbH . Dla landów BMVI planuje swoje prace na autostradach, które na 4 lub więcej dni kalendarzowych ograniczają ruch. Np w dniu 27.09 2020 roku kraje związkowe zgłosiły do BMVI 29 placów budowy, natomiast w całym 2020 roku do BMVI zgłoszono 826 planowanych budów. Ponieważ te zgłoszone liczby są jedynie prognozą planowania placu budowy, rzeczywista liczba placów budowy może się różnić, podobnie jak placów budowy o krótszym czasie trwania, dziennych i mobilnych placów budowy, które nie są zgłaszane do BMVI.

Zgodnie z wymogami rządu federalnego, liczba pasów ruchu w rejonie miejsc pracy powinna być w zasadzie utrzymana, a prace powinny być podejmowane w miarę możliwości w okresach małego ruchu. W zasadzie najbardziej sprzyjającym sezonem jest lato. Rząd federalny ustanowił wytyczne i przepisy dotyczące budowy i zarządzania pracą.

Informacje o placach budowy można uzyskać na www.baustellen-check.de .

Od 2019 roku dostępne są tam informacje o wszystkich zarejestrowanych stałych robotach drogowych na autostradach w Niemczech.

Przypomnę tu jeszcze, że nawigacje drogowe, którym niektórzy bezgranicznie ufają, dostają dane aktualizacyjne właśnie z tej instytucji, czasem z pewnym poślizgiem.

 

 

 

Początek strony