Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Jako uzupełnienie istniejącej oferty napędów na wszystkie koła TGE, MAN Truck & Bus wprowadza nową wersję o masie brutto 5.0 i 5.5 tony.

MAN współpracuje z austriackim specjalistą Oberaigner przy konwersji napędu na wszystkie koła pojazdów, które można zamówić bezpośrednio z fabryki.
Dzięki nowym wariantom TGE, które można zamówić już teraz, MAN oferuje indywidualne w pełni konfigurowalne pojazdy z napędem na wszystkie koła w zakresie od 3,0 do 5,5 tony masy całkowitej pojazdu. Istniejąca gama lekkich pojazdów z napędem na wszystkie koła jest obecnie uzupełniana o 5,0 do 5,5 tony.
Typowe obszary zastosowania obejmują gaszenie pożarów i awaryjne
pojazdy, transportery komunalne, pojazdy dla budownictwa lub nawet samochody terenowe i minibusy o wysokich wymaganiach dotyczących ładowności.
Wspólną cechą nowych ciężarówek o masie od 5,0 do 5,5 tony jest układ napędowy z jednostopniowym napędem na oś przednią i trzywałową skrzynią rozdzielczą
z zależnym od obciążenia rozkładem mocy między osiami (Torsen).
Jeśli przyczepność spadnie na jednej osi, automatycznie zwiększa się moment obrotowy bezzwłocznie przeniesiony na drugą oś.
Podstawą konwersji są standardowe furgony TGE lub TGE podwozia z napędem na tylne koła, przełożenie tylnej osi to 4,7 do 1, podwójne koła i mocny 2,0-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 130 kW (177 KM) i momencie obrotowym 410 Nm.
Dostępne opcje obejmują sześciobiegową manualną lub ośmiostopniową automatyczną
skrzynię biegów i rozstaw osi 3640 lub 4490 milimetrów. Wysokość wejścia pozostaje niezmieniona - to wyraźna zaleta przy stosowaniu jako np. ambulans lub minibus. Podniesienie poziomu pojazdu o 30 milimetrów jest możliwe jako opcja.
Ładowność jest również prawie całkowicie nienaruszona, ponieważ dodatkowy ciężar
układu napędowego na wszystkie koła wynosi tylko około 130 kilogramów. Na przykład 177 KM 5,5-tonowy TGE z pojedynczą kabiną i krótkim rozstawem osi
ma ładowność około 3370 kilogramów, pomimo napędu na wszystkie koła.
Dzięki rozszerzonej gamie pojazdów 4x4 MAN Truck & Bus oferuje teraz swoim klientom jeszcze większy wybór, aby skonfigurować odpowiedni pojazd do ich zastosowania. Nadal używany jest inteligentny napęd na cztery koła, który reaguje automatycznie w ciągu 0,084 sekundy w przypadku utraty przyczepności.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Początek strony