Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Dla testowania automatycznego przeładunku między różnymi rodzajami transportu wprowadzono ostatnio w Ulm projekt ANITA.

Projekt ANITA to kolejny ważny element na drodze do automatyzacji całego procesu transportu. Jego partnerami są MAN Truck & Bus SE, Deutsche Bahn AG, Götting KG i Hochschule Fresenius University. Jest finansowany za ok. 5,5 mln euro przez niemieckie federalne Ministerstwo Gospodarki i Energii.

Program jest zaplanowany na 39 miesięcy.

W pełni zautomatyzowana ciężarówka ma być używana na terenie Ulm Dornstadt. Porusza się automatycznie w składzie kontenerów DB Intermodal Services i Terminalu DUSS.Jednak podczas testów zawsze na pokładzie MAN-a obecny jest „kierowca bezpieczeństwa”.

Najpierw konfigurowana jest infrastruktura cyfrowa i wszystkie niezbędne interfejsy terenu. Doświadczeni operatorzy dźwigów zajmą się kontenerami, aby zapewnić że operacje mogą być testowane w rzeczywistych warunkach.

Klienci mają dostęp do transportu kolejowego za pośrednictwem terminali przeładunkowych, dlatego jest ważne by oferować w nich wydajne i innowacyjne procesy. Samojezdne ciężarówki w terminalu to pierwszy, ważny krok w kierunku „Terminalu 4.0”

MAN Truck & Bus SE opracowuje pojazd dla tego projektu. Aby zapewnić udaną komunikację między ciężarówką a terminalem, zachowanie ludzi i maszyn na terminalu zostanie najpierw przeanalizowane, aby można je było przełożyć na procesy cyfrowe.

Będzie to zadanie Fresenius University of Applied Sciences.

 

 

 

 


 

 


 

 


 

 


 

 


 

 

 

 

 


 

 

 


 

 

 

 

 


 

 


 

 


 

 

 

 

Początek strony