W drugim kwartele globalna sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych MB była całkiem dobra.
Atrakcyjny portfel produktów i siła marki Mercedes-Benz znalazły odzwierciedlenie w sprzedaży samochodów: w czerwcu globalne dostawy ponownie były nieco powyżej poziomu z poprzedniego roku (+ 0,6%). Od początku roku Mercedes-Benz osiągnął lepszy rozwój niż ogólny rynek luksusowych samochodów na niektórych rynkach europejskich i na rynku krajowym w Niemczech. W regionie Azji i Pacyfiku marka z gwiazdą ze Stuttgartu osiągnęła nowy rekord sprzedaży od kwietnia do czerwca.
W pierwszej połowie roku Mercedes-Benz sprzedał 935 089 samochodów z gwiazdą (-17,6%). Mercedes-Benz Cars sprzedał ogółem 945 190 samochodów marki Mercedes-Benz i marek smart (-20,9%). W Mercedes-Benz Vans pandemia COVID-19 miała wyraźny wpływ na pierwszą połowę 2020 r. Zwłaszcza ze względu na ograniczenia w kwietniu i maju doprowadziło to do zmniejszenia sprzedaży jednostkowej o 25,6% w pierwszej połowie roku. W pierwszej połowie roku sprzedano łącznie 125 946 sztuk Sprintera, Vito, Vito Tourera i Citana.
„Samochody dostawcze Mercedes-Benz były dość zauważalne na drodze w tych trudnych czasach - ze względu na liczne usługi dostawcze lub jako transportery między innymi w służbie zdrowia. Szczególnie cieszy fakt, że rynek w Chinach tak szybko się poprawił i że mogliśmy tam zwiększyć sprzedaż jednostkową naszych samochodów dostawczych o 35% ”- powiedział Marcus Breitschwerdt, szef Mercedes-Benz Vans.
W regionie europejskim Mercedes-Benz dostarczył 313 490 samochodów w okresie od stycznia do czerwca (-31,5%). Dostawy w regionie Ameryki Północnej wyniosły 146 538 sztuk od początku roku (-16,0%).