Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

  1. reklama ciężarówka
Cyfrowy asystent pomaga kurierowi na ładowni

Po rekordowym roku dla kurierów i sektora dostaw paczek w Niemczech o szacowanym wolumenie powyżej czterech miliardów paczek, branża stoi przed pytaniami.

Np jak dostarczać przesyłki do klientów w sposób bardziej zoptymalizowany.
Volkswagen Samochody Użytkowe współpracuje również z firmą logistyczną Hermes w celu wsparcia dostaw przesyłek przez personel wyposażony w innowacyjne systemy wspomagające dla Volkswagena Transportera i Craftera.
W Bawarii rozpoczyna się pilotażowy projekt mający na celu poprawę wydajności dostaw. Oprogramowanie początkowo uczy się, jakie trasy należy obrać i następnie sortuje paczki do następnej rundy w logicznej kolejności, według załadunku, aby zaoszczędzić czas na męczącym wyszukiwaniu i sortowaniu paczek.

Na podstawie Współrzędnych GPS Craftera, pliki zawierające paczki które następnie muszą zostać dostarczone w pobliżu, są wyświetlane na systemie informacyjno-rozrywkowym vana i na urządzeniu ręcznym.

Przy trzycyfrowej liczbie paczek trzeba być dobrze zorganizowanym skoro musi to być zapakowane na najwyżej 18 metrach kwadratowych.
„Najpierw podzieliliśmy dużą ilość ładunku na małe porcje, które mieszczą się w jednej sakwie ”- wyjaśnia dyrektor generalny start-upu Viscopic, Felix Meißgeier. Te torby w kształcie pudełka są następnie przechowywane w Crafterze. „Kluczowy czynnik tutaj to kolejność ”, mówi Meißgeier. „Ponieważ trasy dostaw przebiegają w podobnej kolejności, worki można również odpowiednio załadować. ”

Korzyść dla kierowcy: podczas jazdy widzi w aplikacji którą paczkę dla następnego klienta można znaleźć. Na podstawie Współrzędnych GPS Volkswagena Craftera, torby zawierające potrzebne przesyłki do dostarczenia w pobliżu są wyświetlane w systemie informacyjno-rozrywkowym furgonetki oraz na
urządzenie przenośne.
Badania przewidują roczną stopę wzrostu wynoszącą co najmniej sześć procent w okresie do 2026.
Jednak nie chodzi tylko o oszczędność czasu. Celem jest również usprawnienie pracy dla kierowców, wyjaśnia lider projektu w Volkswagen Samochody Użytkowe
Artur Hasselbach: „Dostarczanie paczek to bardzo wymagające zadanie. Miejsc do zatrzymania się dla naszych dużych pojazdów jest mało, a zwłaszcza z powodu pandemii i związanych z nią środków bezpieczeństwa praca przy dostawie stała się jeszcze bardziej złożona”.

Viscopic do końca marca ma przetestować akceptację systemu i ile kosztuje a jak
zwiększa wydajność w codziennym użytkowaniu przez różnych kierowców w pobliżu
Augsburga.

 

Początek strony