Scania rozpoczęła projekt badawczy z kanadyjskim Westport Fuel Systems, aby wypróbować układ paliwowy HPDI (High Pressure Direct Injection) wykorzystujący wodór do najnowszego silnika spalinowego Scania (ICE).
Westport FS to nieduża (300 mln USD) firma z Kanady założona w latach 80 przez profesora mechaniki z Vancouver. Od początku zajmowała się technologiami zasilania siln ików spalinowych gazami CNG i LNG. Ma spółki jv i współpracowała z Cumminsem, Weichai i Volvo. Od 7 lat dostarcza układy zasilania dla Cumminsa, który dostarcza takie silniki na gaz amerykańskim producentom trucków.
Jako dostawca zaawansowanych komponentów i systemów dostarczania paliwa do czystych, niskoemisyjnych paliw dla przemysłu motoryzacyjnego, Westport pragnie zobaczyć, co przyniesie to badanie: "Wykorzystanie wodoru w silniku spalinowym z naszym układem paliwowym HPDI może zaoferować kolejną konkurencyjną pod względem kosztów drogę do zmniejszenia emisji CO2 z transportu", mówi David M. Johnson, dyrektor generalny Westport Fuel Systems.
Scania wierzy, że wodór będzie odgrywał rolę w systemie transportowym, ucząc się wiele na podstawie wczesnych testów i te wysiłki są kontynuowane. Jednak znacząca rola wodoru nie jest nieuchronna w najbliższej przyszłości w transporcie.