Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

 Scania rozpoczęła projekt badawczy z kanadyjskim Westport Fuel Systems, aby wypróbować układ paliwowy HPDI (High Pressure Direct Injection) wykorzystujący wodór do najnowszego silnika spalinowego Scania (ICE).

Westport FS to nieduża (300 mln USD) firma z Kanady założona w latach 80 przez profesora mechaniki z Vancouver. Od początku zajmowała się technologiami zasilania siln ików spalinowych gazami CNG i LNG. Ma spółki jv i współpracowała z Cumminsem, Weichai i Volvo. Od 7 lat dostarcza układy zasilania dla Cumminsa, który dostarcza takie silniki na gaz amerykańskim producentom trucków. ‎

Jako dostawca zaawansowanych komponentów i systemów dostarczania paliwa do czystych, niskoemisyjnych paliw dla przemysłu motoryzacyjnego, Westport pragnie zobaczyć, co przyniesie to badanie: "Wykorzystanie wodoru w silniku spalinowym z naszym układem paliwowym HPDI może zaoferować kolejną konkurencyjną pod względem kosztów drogę do zmniejszenia emisji CO‎‎2‎‎ z transportu", mówi David M. Johnson, dyrektor generalny Westport Fuel Systems.‎

‎‎Scania wierzy, że wodór będzie odgrywał rolę w systemie transportowym, ucząc się wiele na podstawie wczesnych testów i te wysiłki są kontynuowane. Jednak znacząca rola wodoru nie jest nieuchronna w najbliższej przyszłości w transporcie.‎

 


 

 

 

Początek strony