Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Caddy za Transporterem ale przed Crafterem

Podobnie jak inni, Volkswagen Samochody Użytkowe (VWCV) dostarczył w 2020 r. klientom mniej samochodów. Dokładnie 371 700 pojazdów, o 24,4 proc. mniej w porównaniu z rokiem 2019.

Trend ten utrzymywał się przez cały rok równolegle z przebiegiem pandemii koronawirusa: pierwszy kwartał tylko nieznacznie spadł w porównaniu z 2019 r., ale po nim nastąpiły znaczące spadki w drugim kwartale. Latem wielkość dostaw ponownie znacznie wzrosła, osiągając kulminację we wrześniu, a w ostatnich miesiącach roku nie było można kontynuować tego pozytywnego trendu.
W Europie Zachodniwj marka dostarczyła łącznie 264 900 pojazdów (-21,8%). Ze 101 000 pojazdów, Niemcy pozostają dla VWCV najsilniejszym rynkiem, a następnie Wielka Brytania z 36 500 pojazdami, i Francja 15,9 tys.
W Europie Wschodniej VWCV dostarczył 33.800 (-29,0%). Najsilniejszym rynkiem indywidualnym pozostaje Polska z 9600 pojazdami (-32,1%).

Ze wzrostem o 20,9 procent Bliski Wschód był jedynym regionem, w którym VWCV osiągnął wzrost. Było to spowodowane pozytywnym rozwojem na rynku tureckim.
Poszczególne modele notowały następujące wyniki; Seria T 145 000 (-24,7%), Caddy 112 000 (-27,3%), Amarok 52 100 (-28,1%), Crafter 61700 (-13,0%).
Modele elektryczne 2700 (+ 167,4%).

 

 

 

banner man eTGE

banner renault trucks t wynajem

banner international truck of the year

Początek strony