Truck i Transport     Redakcja.tit@gmail.com

Mimo ograniczeń, wielki koncern, który zawsze we wrześniu przyciągał media i tysiące klientów do Hannoweru, pokazuje nowości w Wörth.

Zaczęło się w środę spotkaniem z mediami, w czasie którego mimo że w ograniczonym wymiarze, Daimler Trucks i Buses pokazał szereg ciekawych nowości.

Tuż przy największej na świecie fabryce ciężarówek, którą Mercedes ma od lat 60, w Wörth koło Karlsruhe, działa od lat BIC, taki salon wystawowy i miejsce gdzie np. wydaje się klientom auta. I tam jest sporo miejsca , choć naturalnie nie tyle co w osobnym pawilonie, który zwykle koncern wynajmował na wystawie IAA.

Biorąc pod uwagę wymogi dystansowania odwiedzających, udało się zmieścić 8 pojazdów. Niby niedużo ale za to są one ciekawe, żeby podkreślić wodorowy koncept Gen H2, o którym napisałem obszernie w dziale „Truck”. Inne wystawione pojazdy to eActros 6x2, Actros F, Actros w edycji limitowanej „Edition2”, elektryczny Econic, Sprinter pasażerski City 75 , a także autobus międzymiastowy Intouro i przegubowiec eCitaro na zupełnie nowe baterie.

Nowe samochody stały także przed budynkiem, w tym Arocsy i Fuso, zaś na torze testowym pokazywano nam dwa nowe systemy bezpieczeństwa opracowane przez Mercedesa, jak zwykle grubo przed wprowadzeniem obowiązku ich stosowania.

Nie obawiajcie się, że coś Was ominie. Mercedes właśnie pokazuje te nowości klientom przyjeżdżającym do Badenii w małych grupach. Zatem wy i tak będziecie pierwsi, bo w dziale „Truck” kolejno zamieszczę szersze prezentacje pokazanych samochodów.

Początek strony